Dynia hokkaido – kilka słów na temat tego jesiennego warzywa

Dynia hokkaido doskonale sprawdzi się jako dodatek do leczo, gulaszów oraz tart, gdyż nie rozpada się podczas gotowania lub pieczenia tak mocno jak zwykła dynia. Jej smak można określić jako orzechowo-słodki

Dynia hokkaido szturmem zaczyna podbijać nie tylko nasze półki sklepowe, ale również nasze stoły. Jej charakterystyczne walory smakowe oraz zawarte w niej składniki odżywcze sprawiają, że zyskuje ona coraz większą popularność wśród osób interesujących się zdrowym stylem życia. W czym tkwi jej sekret? O tym poniżej.

Na czym polega różnica między dynią hokkaido, a zwykłą dynią?

Dynia hokkaido charakteryzuje się bardzo intensywnym pomarańczowym kolorem oraz słodkim, lekko orzechowym smakiem. Jej rozmiar jest zdecydowanie mniejszy od tradycyjnej dyni. Co do zasady warzywo nie waży więcej dwa lub trzy kilogramy. Warto mieć na uwadze fakt, że nie trzeba obierać jej ze skóry przez co nie rozmięka tak bardzo w trakcie gotowania. Należy jednak pamiętać, że przygotowując z niej smakowite potrawy należy wcześniej usuną z warzywa zarówno włókna, jak i pestki.

Dynia hokkaido – dlaczego warto wzbogacić o nią swoją dietę?

Dynia Hokkaido to nie tylko smaczne warzywo, ale również naturalne źródło licznych wartości odżywczych. Swoją intensywną, pomarańczową barwę zawdzięcza karotenoidom wykazującym silne działanie antyoksydacyjne. Z całą pewnością niewiele osób wie o tym, że w dyni znajduje się zdecydowanie więcej karotenu niż w marchii. Wszyscy jednak wiemy o tym, że karoten wykazuje zarówno korzystny wpływ na nasz wzrok, jak i stanowi skuteczną ochronę oczu przed szkodliwym promieniowaniem UV. Dodatkowo dieta bogata w wysoką zawartość karotenoidów pozwoli naszej skórze nabrać przyjemnego dla oka zabarwienia oraz spowolni procesy starzenia.

Dynia hokkaido jest także bogatym źródłem witamin z rodziny B, witaminy A oraz C. Znajdują się w niej także liczne składniki mineralne w postaci fosforu (P), żelaza (Fe), wapnia (Ca), potasu (K) czy też magnezu (Mg).

Ta niewielkich rozmiarów dynia wykazuje zarówno właściwości odtruwające, jak i oczyszczające. Jej regularne spożywanie pozytywnie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie naszych nerek i wątroby.

Warto podkreślić fakt, że dynia hokkaido jest warzywem o niskiej zawartości kalorii. Warzywo to stanowi bogate źródło błonnika pokarmowego. Właśnie dlatego spożywanie dyni jest szczególnie zalecane w dietach redukcyjnych.

Dynia hokkaido – podsumowanie

Dynia hokkaido jest jest warzywem zdecydowanie mniejszym od tradycyjnej dyni (https://ranozebrano.pl/product-906-dynia-hokkaido-eko-ok-1kg). Nie zmienia to jednak faktu, że stanowi bogate źródło witamin z gruby B, składników mineralnych oraz karotenu. Jej dodatkowym atutem jest fakt, że nie trzeba obierać jej ze skórki, a w trakcie gotowania  nie rozpada się. w czasie gotowania.

Background obraz autorstwa freepik - www.freepik.com